En ny dag

Detta är en nyare och bättre dag! Att jag mådde så knas igår har jag ingen förklaring för (kanske håller på att bli bipolär eller nåt haha? Nej urs, sånt ska jag inte skämta om!)

Så vad ska jag ta mig an idag? Jag ska göra något bra iaf. För jag är bäst!

- - 45min senare - - - - - - -
Läste "
Hunden lika smart som ett yngre barn" i aftonblaskan nyss, och jag måste påpeka att jag tycker det är underligt att detta inte kunnat bevisats förrens NU? Min brors hund kan man t.ex inte säga "ägg" eller "korv" i närheten av, för då rusar han runt som som en hajpad bäver och blir aslycklig. Varför? Jo för han känner igen orden och tror varenda gång att det betyder att HAN SKA FÅ korv eller ägg. Ord som "ost", "skinka" och liknande brukar också få igång honom, och ordet "promenad" får honom att skynda sig ut i hallen och stirra som besatt på kopplet. Nu när jag tänker på det är det en HIMLA massans ord den där galna hunden reagerar starkt på.

Däremot tycker jag det vore intressant att få veta lite mer om katter då jag är kattbo och inte hundbo. Min Charlie reagerar framförallt på "kalkon", "skinka" och "oliver". Det sistnämna är hon fullkomligt galen i. Ifall jag äter oliver utan att bjuda henne går hon omkring och skriker och gnäller uppemot en halvtimme! Det är tydligen det godaste som existerar. Och när jag säger "nu ska matte gå" så brukar hon sätta sig i hallen och stirra argt på mig, ibland gnäller hon lite också. Tyvärr tog det nästan ett halvår innan hon började reagera på ordet "Nej", och det har varit växter, prydnadssaker och mina favoritglas som fått betala för det..

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Hundar och katter måste vara mer intelligenta än män. Jag menar hundar och katter reagerar när man såger något till de!! ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback