Skrivarmugg

Jag behöver en mugg. En unik mugg. En mugg jag kan dricka mitt kaffe ur när jag skriver. Jag vet inte varför, men jag har fått för mig att jag vill ha en speciell mugg som jag dricker ur enbart när jag skriver.

Jag får för mig så dumma idéer ibland.

Utöver det så ska jag erkänna att jag tappat flytet just nu. Jag tänker mer på andra och tredje boken än vad jag gör på första. Jag TÄNKER sätta mig och läsa igenom det jag skrivit från första till sista ordet i hopp om att få flyt igen, det är det enda jag kan komma på som kanske funkar. Detta är inget nytt problem, det här händer varenda gång jag skriver på en ny berättelse. Helt plötsligt bara tvärfastnar jag. Men den här gången tänker jag inte bara ge upp och börja på något nytt. Nej, den här gången ska jag kämpa tills jag får flyt igen. Det här SKA bli min första färdiga bok.


Utöver det så är det faktiskt nyårsafton imorn. Först ville jag prompt gå på fest eller krogen, sedan efter sista krogbesöket var jag så utmattad att jag tappade lusten helt och beslöt mig för att stanna inne på nyårsafton helt ensam och bara chilla. Och nu så velar jag... vore på ett sätt askul att skåla in det nya året med annat folk, men samtidigt skönt att bara skåla med mig själv i lugn och ro. Jag är kluven, men det lutar mest åt att sitta ensam.

Ps. Pappa svängde förbi idag och gav mig en ursöt liten flaska rosévin så jag har något att skåla in det nya året med :) Flaskan är så söt och liten, ska bli spännande att se hur det smakar!


Kommentarer
Postat av: Em

Rosevin är gott! Jag är också på jakt efter en speciell kaffemugg.För några år sen köpte jag en handmålad i Oslo, men det var en present till en vän. Jag kan inte glömma den muggen, jag gillade den jättemycket. Nästa gång jag är i närheten av den affären så skall jag kolla om jag inte hittar en ny. Alla kopparna är unika och väldigt olika.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback