Robert Pattinson hysterin

Jag älskar Twilight böckerna, filmen däremot var bara medelmåttig. Och något som är skrämmande är hysterin kring Robert Pattinson som spelar vampyren Edward Cullen. För några år sedan när han spelade Cedric Diggory i Harry Potter filmen så var det inte en själ som verkade bry sig om honom, men över en natt blev han världens nya flickfavorit.
Flickorna hävdar självfallet även att det är ROBERT de är kära i, och inte EDWARD, men om det vore sant, varför blev de då inte betuttad för flera år sedan när han dök upp i Harry Potter filmen?

Nej jisses. Mänskligt beteende är skrämmande. Och att så många tjejer jagar efter samma kille är inte hälsosamt tror jag.
Sen frågade min bror varför tjejer är så besatta av Robert, då han själv inte tyckte Robert såg speciellt snygg ut. Så jag började fundera, både i filmen och på bilder så tycker jag han både visar fula drag och snygga drag. Han är absolut inte den snyggaste killen på planeten, men han är väl inte superful heller. Snarare medelmåttig liksom filmen.

Jag har illustrerat nedan vilka utseendemässiga brister jag anser att tonårstjejernas nya älskling har:
Så, vad tycker jag om Pattinson? Jodå han ser bra ut (även de med skavanker kan se bra ut), och han är en bra skådis. Jag har väldigt höga förhoppningar på nästa film bland annat. Men om jag förstår hysterin kring honom? Om jag skulle resa jorden runt för att få en glimt av honom? Oh nej.

Kommentarer
Postat av: Anonym

min personliga åsikt om varför ingen reagerade för något år sen i harry potter: det stavas skäggväxt. Nu e han ju en karl - då va han ju fortf söt, men icke en hunk. Me likes Robert a lot. Snygg. Lagomt feminina drag med mkt ansiktshår (bryn o stubb) som e manly o sen ere bara nått magnetiskt över honom //Linda

2009-07-16 @ 07:20:13
Postat av: Frida

Jag tyckte han var en riktig sötnos då! Hade han haft en större roll hade han blivit poppis redan då, det är jag säker på. :P



Tycker dock att de borde valt en vackrare människa att spela Edward,han ser ju jättebra ut i filmen, robert. Men jag tänkte mig mer en som Nate i gossip girl. Hehe! :P

Postat av: Viktoriae - En må bra blogg med självkänsla och där positivt tänkande ligger i fokus

Jag visste inte ens om att det var Robert som var med i Harry Potter filmen först efter jag såg Twilight. Jag är själv ett fan av honom och visst, kanske är jag förtjust i Edward karaktären och han spelar honom, men efter filmen så insåg jag att hans musik är oerhört känslomässig precis som jag tycker att hans skådespeleri är.



Han är en duktig skådespelare och jag håller nog med Linda här ovan att nu har han lite skägg.. han ser inte ut som en 14 åring utan som en man :)

2009-07-23 @ 18:58:08
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Viktoriae - En må bra blogg med självkänsla och där positivt tänkande ligger i fokus

Sv: Hej och tack så mycket :)



Jag håller med dig att hysterin är helt galen, jag tror att risken finns att han kommer bli folkskygg eller något sådant och sen så får vi inte se mycket av honom längre.. Det är ju trots allt en människa som tjejer aldrig har träffat men ändå så förstorar de upp honom som världens underbaraste kille som de älskar..hmm..

2009-07-25 @ 12:37:52
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback