Framtiden

Sååå mycket prat om naturen, miljön, och världen vi efterlämnar till framtida generationer. Jag pratar inte ofta om det, för jag tror inte att speciella glödlampor och närodlade morötter kommer rädda planeten. Kanske stannar det upp processen på sin höjd.

Vore det dessutom inte helt galet komiskt ifall nedfrysning samt upptining (av sjuka människor) faktiskt inte är science fiction utan en alldaglig verklighet i framtiden? Ännu bättre vore om vi gjort fel hela tiden och det behövdes en helt annan formula för att frysa ner en människa än den vi har idag. Vilket skulle innebära ett genombrott i forskningen men en dödsdom för alla som valde att frysa ner sig under 1900-2000 talet?

Men för det mesta tänker jag inte på rika snubbar i svindyra frysboxar, utan jag tänker på mina framtida barn och barnbarn. Hur kommer världen se ut för dom? Kommer framtida generationer kunna reparera skadorna människan ålagt jorden? Kommer de ha mer insikt i att älska den enda planeten vi har? Kommer det finnas en jord för dom att faktiskt bo på i framtiden?

Ps. Christina Ricci är ju en liten pingla, varför har jag aldrig lagt märke till henne förut?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback