Pedant i kön på ica

Jag upptäckte lite sent vilken varm och vacker sol det var ute, men jag hann ut en liten stund innan himlen förlorade sin orangea nyans iaf. Jag älskar solnedgångar, jag kan gå ut och bara stirra på solen tills den försvunnit medan min aktuella favoritmusik fyller mitt huvud. Och idag sjöng fåglarna också.

Handlade även min allra första ost idag (om jag räknar bort brieost vill säga), för hela 55kr. Det sved lite i plånboken, men jag har så sjukt mycket bröd och all mjukost & kaviar får mig snart att kräkas. Det inhandlades även en svart mellanmjölk, något för att påminna mig om earth hour. Får man fuska och bara ha en läslampa tänd?


Före mig i kön på ica stod en man, bara några år äldre än mig. Smal, stylat hår, moderna glasögon, lång slimmad rock och halsduk. Han stod och undersökte en flytande margarin förpackning i säkert 5 minuter, han läste inte på den, bara snurrade och vred den. När det var hans tur att handla så skulle allting stå i symmetrisk ordning på bandet, och i par (han hade dubbel uppsättning av alla varorona mao). Han såg smått paikslagen ut när han insåg att han bara hade EN flytande margarin (kanske var därför han varit så besatt av den några minuter tidigare?). Jag stod hela tiden och bara stirrade. Hur orkar man? Och VAD I HELA FRIDEN? Jag blev så irriterad att jag inprincip bara höll min korg uppochner över bandet så det blev ett hullerombuller berg av mina varor. Jag kände mig så nöjd efteråt att jag skuttade hela vägen hem.

Och för att avrunda vill jag meddela att Charlie blivit helt kär i det magiska skåpet med mat i. Så fort det öppnas skjuts hon in i köket likt en missil, och sedan kelar hon med kylskåpsdörren så länge hon kan i hopp om att bli belönad med skinka eller fisk.

Ps. Jag skriver som en tok, jag försöker hinna få ner allt på papper innan det glöms bort eller innan jag tappar tråden. Så underligt, från att inte kunna få ner en enda bra mening till detta? Jeeees...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback