Spänning

Jag undrar om jag själv kommer uppskatta min egen bok en dag? Jag älskar att skriva den, så förhoppningsvis kommer jag ha kul den dagen jag läser den också.

Jag trodde ett tag att jag aldrig skulle kunna ta saker ur tomma luften och skriva om, att jag var 'dömd' att enbart skriva om självupplevda saker. Men jag märker mer och mer att så gott som allt jag skriver är rent påhitt, känslorna är dock ofta tagna ur situationer i mitt eget liv, men inte tillhörande händelser då.


Dessutom är en utav karaktärerna inspirerad av min egen personlighet, och det är skitroligt att tillskriva mitt underliga tänkande och beteende till en tredje person, och även beskriva hur människor runtom uppfattar denne. Men huvudpersonerna är inte inspirerade av någon alls, utan helt och hållet fiktiva, och det har definitivt sin charm det med!

Hoho vad kul! Nej nu måste jag fortsätta skriva. Jag skrev nyss klart en väldigt stor och viktig händelse, och det kändes URSKÖNT att äntligen få det scenariot ur huvudet. Sånna stora grejjer tar upp så mycket plats att det är svårt att göra rum åt nya idéer.

Ciao (:

Ps. Några som frågat, så jag kan ju klargöra det nu: Jag skriver en fantasy bok. Den innehåller både spänning, kärlek och tragik. Ganska tjejig, men jag försöker att inte bara skriva om kärlek och känslor utan även om äventyr och allt annat en bra bok behöver enligt mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback