Transformers-hippie-delfiner?

Okej.. jag hade glömt vilka helsjuka drömmar jag får när jag dricker och sen somnar...

Vi var en grupp människor, en del av dom var min direkta familj, andra var vänner, och några var människor som inte ens existerar i verkligheten. Vi bodde på någon form av konstgjord ö mitt i havet, allting var av metall. Det kändes på ett sätt som ett fängelse eller något hämtat ur en amerikansk militärfilm, men vi hade bott där så länge att det på något underligt sätt kändes hemtrevligt ändå.

Vi kunde inte bege oss därifrån, eller rättare sagt - vi FICK INTE. Vi vaktade något och vår närvaro på metallön var nödvändig för att detta något skulle hålla sig i schack.

En dag får vi ett meddelande, vi skulle äntligen få ge oss av. Men en av oss var tvungen att stanna kvar för att försäkra "objektets" säkerhet. Vi diskuterade i en mindre evighet och kom tillslut överens om att en av de yngre tjejerna skulle stanna kvar. Vi började alla packa den lilla båten som skulle ta oss från ön då vi insåg att vi helt enkelt inte kunde lämna kvar henne. Så vi rusar upp till kontrollrummet och säger åt henne att snabbt ta med sig sina saker.

Vi har nätt och jämnt hunnit sätta oss i båten då vi hör ett bullrande och surrande ljud. Hela scenen är fylld av ärtsoppedimma så först ser vi inget... men när dimman skingras så blir en stor militärhelikopter synlig. De börjar skjuta på metallön (och eftersom vi knappt hunnit 20m ifrån ön blev även vi beskjutna). Då händer något ännu mer skumt: marken (vattnet?) börjar skaka och det stiger säkert hundra enorma missiler ur vattenytan som avfyras rakt upp mot helikoptern. Vi känner os alla väldigt förvirrad eftersom ön är obemannad.

Men när missilerna är halvvägs till helikoptern så ändrar de färg och blir turkosa/gula och rosa, sen börjar de ändra form. De börjar falla neråt istället för uppåt och innan de slår i vattnet så ser vi att det är hundratals färgranna delfinliknande varelser.

Vi hoppar ur båten och dyker ner i vattnet efter dom, och "hippiedelfinerna" hjälper oss fly ifrån ön, helikoptern och det stormiga havet. Vi får senare veta av "hippiedelfinerna" att dom är utomjordingar som föredrar att leva i vatten, och att det varit dom vi vaktat all denna tid. De tackar oss för all hjälp och sedan beger de sig iväg till havet igen.


Jag drömde minst 2 drömmar till, men jag minns inte helt vad de handlade om... Ska hem till mina föräldrar och städa nu, men jag ska försöka komma på vad de andra två drömmarna handlade om! Allt jag kan minnas i nuläget är en desformerad enorm monsterkatt...

CIAO!

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Jisses! Om alla var som dig så hade vi inte behövt vare sig tv, film eller dvd! Vilka drömmar du kommer ihåg! Hoppas det känns bra efteråt och inte jobbigt? :)

Postat av: Nanna

Tänkte bara titta in och säga god natt! Jag är glad inte kommer ihåg mina drömmar, så fort jag sätter mej upp i sängen är dom raderade ..tror jag.. :)

2009-10-04 @ 22:49:08
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback