Halloweenfesten

Ojoj. Detta måste varit den roligaste halloweenfesten jag någonsin varit på, dock fick den ett trist avslut...

Iaf. Jag kom dit, vi groggade, dansade, pratade och hade det väldigt trevligt. Senare började det ösa in fler och fler människor. Hade nog som allra roligast när två killar påpekade hur komplett ascool jag var och ville dansa med mig konstant (jag som trodde jag sög på att dansa? haha) och varenda gång jag försökte göra något annat förutom att dansa så rusade de efter å vrålade "ey piraaaateeeen! kom tillbaka!" haha. Snacka om att känna sig poppis. Sen att de inte ens hade vett att fråga om mitt namn utan kallade mig "piraten" hela kvällen gjorde mig inte så mycket. Och när jag ÄNTLIGEN övertygade dom om att jag behövde en rökpaus, och vi alla gick in i köket så började dom skryta för sina vänner och sa "Piraten här dansade skjortan av oss! Hon är helt otrolig!" hoho. Det är ju inte direkt så att jag hade något val...

Det trista var att jag gick iväg för att prata med en tjej som var lite ledsen, och när jag kom tillbaka så var nästan varenda gäst försvunnen, och ett flertal saker stulna. Däribland min kamera. Jag blev rejält knäckt, min nya fina kamera, första gången jag någonsin tar med en kamera på fest... perfa verkligen.

Som tur var kom en av gästerna (en ung kille) tillbaka med alla grejjerna hans kompisar stulit, så jag fick tillbaka min kamera! Känns helt.. OTROLIGT. Hur ofta får man tillbaka något som blivit stulit en timme tidigare liksom? Killen hade asdåligt samvete och skämdes som fan över att han kompisar stulit, jag tyckte han var himla modig som vågade komma tillbaka med sakerna alls. Cred till honom.

Och lagom tills jag skulle ta sista bussen hem blev det nästan slagsmål när killarna som stulit saker dök upp. Det enda jag hann höra dom säga innan jag gick var "alltså.. vi var väldigt fulla" och då valde jag att inte lyssna mer. Vilken jävla ursäkt. Fylla? Flyter hjärnan ut genom näsan på en del när de blir onyktra eller?

I vilket fall. 90% av festen var fantastiskt kul, och jag har fått många kul minnen nu. Att jag fick tillbaka kameran bidrog till att jag inte är ett dugg sur längre dessutom.

Här har vi några av festens deltagare

Svarta änkorna                       Världens läskigaste Pippi

Förrymd mentalpatient                       Hondjävul


Och mitt i allt så blev det världens kyss-soppa av festen.


Men nu ska jag hinka vatten och lägga mig, för fy bubblan för att vara bakis när man ska åka bil 3h imorn! GONATT!

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Hahaha! Vilka bilder! Och han killen som kom tillbaks, jag är impad, verkligen impad! Oavsett hur ärlig eller inte man är, så måste det ha varit jobbigt för han att konfronteras med er och han gjorde det frivilligt. Egentligen en solskenshistoria, tycker jag. Hoppas formen är bra i dag. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback