Många tankar

Har tänkt alldeles för mycket idag. På saker jag egentligen inte ens vill tänka på.

Jag tycker inte om att känna på det här viset. Jag tycker inte om det jag läser i mina gamla tonårsdagböcker. Jag tycker inte om mina motstridiga känslor. Jag är arg på mig själv, för nu för första gången inser jag att jag är en sån där tjej jag svurit på att aldrig bli. En såndär tjej som blundar ifall det gör henne mer lycklig. Jag har blundat för så mycket, och nu när jag äntligen öppnat ögonen så ser jag inte bara hur min verklighet är IDAG, utan hur mitt liv VERKLIGEN sett ut genom åren.

Det är svårt att omvandla alla känslorna till ord, men kort sagt är jag besviken på mig själv. Hur blev jag sånhär? Jag har ju varit en jädra FEGIS!? Nej nu är det slut på de där dumma fasonerna. Aldrig mer ska jag blunda.


Nåja. Imorgon åker jag hem till mina föräldrar och städar, jag hoppas även på att vi kan äta lite kinamat (wok typ) till lunch. Men jag får se hur det blir. Annars är ju min kära lilla mammas matlagning helt underbar.

Ps. Kommande veckas guldkant är definitivt serien "The Vampire Diaries" som börjar sändas i USA på torsdag. Känns väldigt kul att de gör en tv-serie av en av mina favorit tonårsböcker!


Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Man skall inte ångra den man var för då ångrar man den man har blivit. Man skall älska den man har blivit och se till att göra sig själv till en ännu bättre person. Om du inte hade blivit den du är så kanske du inte hade haft förmågan att bli bättre.. :D (Detta blev precis så svamlande som jag är, så jag kopierar min egen kommentar och använder den i ett framtida inlägg! :D)

Postat av: Egoinas mamma

Första gången jag kom på att jag lurade mig själv kände jag "Aha! Detta skall inte ske igen". Andra gången tänkte jag "Nu lurade jag mig på något ANNAT!" tredje gången förstod jag att för min det ÄR det att lära, åtminstone för mig. Jag har ständigt på nitar, pyttesmå eller stora, men det är de som gör att jag utvecklas. En del ser inte sin egen roll i det de upplever, de ser inte att de har lurat sig själva och det är då man inte får självinsikt heller. Jag har redan ett Dagens ord! redo i utkast där jag har skrivit att självransakann kräver att man inte ställer sig i försvar..



Numera tycker jag att det att gå på nitar eller så självinsikt ÄR livet, det gör livet verdt att leva, annars hade det inte hänt så mycket annat än utanför mig själv och det kan bli lite långtråkigt.



God morgon! :D

2009-09-07 @ 06:37:31
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback