Vampire Diaries håller måttet

Nu är jag rejält glad. Något jag insåg för ett bra tag sen var att böcker överförda till film eller tv-serier ALDRIG lever upp till förväntningarna -ifall man ska försöka använda boken som måttstock. Istället är det bra om de som väljer att omvandla boken till en skärm-sensation följer huvudhandlingen men improviserar där det passar.

The Vampire Diaries håller måttet om nu resten av avsnitten är lika bra som det första som sändes i USA igår (inatt). Visst har de ändrat hår-o-hudfärg på mer än en av karaktärerna, vissa biroller har bytts ut helt och jag älskade framförallt hur de tvistade till Stefans boendesits, jag började skratta faktiskt!

Handlingen fortlöpte med otrolig hastighet och jag ÄLSKADE det! I en bok är utdragen spänning något som får en att suga i sig hela boken så fort man kan, men när man ser en serie måste det hända spännande saker betydligt oftare, annars ledsnar man ju och slutar titta.

Jag tycker serien verkar otroligt lovande och jag har en känsla av att jag kommer vänta ivrigt varenda vecka för att få se nästa avsnitt.


Oj vad formellt det här inlägget blev, men med tanke på hur länge jag väntat på att få se avsnittet och se vad jag tyckte så förtjänar jag att få leka tv-serie-kritiker för en stund!

Med det sagt går jag å lägger mig nu, är dödstrött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback