Är det Fredag?

Mamma opererade om sitt ena knä i onsdags, och idag traskade jag & faster iväg och hälsade på henne :) Min oro lättade betydligt för hon såg riktigt pigg och glad ut.

Igår shoppade jag lite reafynd, och stack till A6 efter sjukhusbesöket idag också i hopp om att fynda mer.. Blev ett par superfina skor (såg dom på Fannys fötter sist hon var här, så jag sprang iväg och köpte likadana - lömsk som jag är hoho) men inget mer. Efter att ha torterat mig själv i provrummen så gav jag upp. Det får bli postorder nu helt enkelt. Sprang även iväg till donken vid halv fyra då syster med hela barnaskaran var påväg dit. Var helmysigt! Att jag aldrig tröttnar på mina systerbarn.. de är så himla goa hela bunten. Ska försöka övertala bröderna att det är dags för ett lillasyster-besök snart igen, dels för att jag saknar dom och dels för att jag vill träffa äldsta syster & hennes lilla grabb också. Är inte alltför lätt att hålla kontakten på alla håll..


Hursom, jag tänkte muntra upp mig efter provrums-katastrofen när jag kom hem, så jag traskade till ica å köpte cashewnötter, gräddfil, woksås mm och tänkte mysa till det lite här hemma... Då hör jag dånande musik i huset. Jag blir helt paff å undrar vem det är som är döv... men sen inser jag. Fredagkväll. HAHA. Det är väl en förfest nån har helt enkelt! Fick sån fetångest över att folk i huset festar medan jag sitter här å funderar på att bara laga käk som kvällens höjdpunkt (sen att jag har en skrikande katt som inte kan sluta skälla på mig för att jag övergav henne heeeela dagen får mig inte att känna mig MINDRE tråkig direkt). Varför ska man ha sån ångest över att man inte hivar alkohol medans musiken spränger trumhinnorna? Har ju umgåtts med folk så mycket på sistone att jag enbart borde uppskatta en lugn kväll för mig själv, men neeeeejdå.

...Nu ska jag laga min förbaskade wok, hacka nötter till müsli-blandning jag planerat i flera veckor och sedan glo på supernatural. Fredagkvällen är fulländad haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback