A first for everything

Underbar dag som inleddes med en promenad på vätterstranden, därefter lunch med Emelie som följdes av presentshopping till papi som fyller år imorn och därför också skall firas självfallet! För en gångs skull hittade jag något jag verkligen tror han kommer bli glad för :)

Min första beställning från ellos kom också idag, och nu har jag ju lovat två att lägga upp bilder av kläderna... och jag gillar verkligen inte att bryta löften, så här kommer det lite bilder där jag försöker modella....(?) haha.



Jag är VÄLDIGT fascinerad över att alla kläderna satt bra, kändes bra, var i rätt size och att de stämde överens med vad jag förväntat mig. Första gången EVER som det hänt! Absoluta favvisarna är den stickade klänningen och den gråa jackan/tröjan. Den vita bylsiga toppen har jag egentligen tänkt matcha med en vit kjol som inte inhandlats ännu.. och det är nog smart. Tycker icke att den passade med byxor.

Allt som allt blev det 1 tunika, 1 topp, 1 jacka, 1 klänning, 2pack leggings och 2 trekvarts-byxor. Känns himla najs. Men jag hoppas verkligen att beställning nr två kommer imorn... för i den finns både baddräkter och jeans... det jag bävar mest inför att prova!

Nej, nu ere dags att kojja. Promme + födelsedagsfirande väntar imorn! Nighty.


Ps. Jag & Emelie delade på en subway macka som lunch, och hon påpekade att den var stark å innehöll sånna där "gröna starka saker" vilket jag snabbt avfärdade och sa att det var inlagd gurka. Men när jag senare åt upp mackan (ja, jag är snål och sparar mat jag inte orkar äta upp på en gång) så höll jag på att brinna upp! "Hey! hon hade rätt?! Varför har de stoppat feferoni i mackan?! Det skulle ju vara en pepperoni och salami-sub!" tänkte jag.. dessutom har jag råkat ut för detta förr - den gången var det en inbakat pizza de fyllt med grönt, starkt vider... och nu när jag tagit hjälp av google så har jag fastslagit att världen är fylld av IDIOTI!

Enligt wikipedia:
Feferoni = mild peppar med en lätt stark hetta
Peperoni = söta varianter av peppar
Pepperoni = är en korv av salamityp

Två SÅ olika saker borde inte ha så löjligt snarlika namn. Det är ju farligt!

Kommentarer
Postat av: FIII

Så het! ;)

Postat av: Emlissen

Du är ju så grymt snygg!! <3

2010-04-27 @ 23:49:38
URL: http://emlissen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback