Changes

Det tar tid att acceptera förändring tror jag. Oavsett om det är positiva eller negativa förändringar så tar det verkligen tid, och även när man ibland tror att man kommit över något, eller accepterat en förändring, så kan det långt senare visa sig att man aldrig accepterade det fullt ut.

Jag vet inte exakt vad som fått mig att tänka så mycket på gammalt nu det senaste... Men jag tänker mycket på det hela tiden. Tänker på åren som gått, hurdan jag varit, vilka vänner som kommit och gått, krossade drömmar, nya drömmar, svaghet, styrka, och ja.. allt.

Gudarna ska veta att jag ältar saker, att det nästan är omöjligt för mig att gå vidare från vissa händelser. Det är ju inget nytt. Men den här gången river det extra i min själ och hjärta.


Jag har bytt liv.



Det är inte en, två eller tre saker som försvunnit eller förändrats utan ALLT? Hela tillvaron. Vänskapskretsen, kärlekslivet, boendet, fritiden..

Och varenda gång jag blundar så ser jag snöflingor i det orangea ljusskenet från en av stockholms gatlyktor. Jag minns lukten och gatan utanför bowlinghallen.

Det var en annan tid, ett annat liv, men ju längre bort ifrån det jag glider, desto tydligare minns jag det. Och desto mer värker det i mig. På många sätt har jag det bättre nu, men ändå kan jag sakna det där orangea ljusskenet ibland.


"Life goes on" känns så kliché, men också så sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback