TILT

Jaha... Jag har flertalet gånger de senaste månaderna känt mer och mer som att jag är "utbränd", men viftat bort det eftersom det vore befängt. Arbetslös, plugglös osv som man är så KAN man ju inte vara utbränd(?!)

Men idag inne på ÖB så fick jag en konstig overklighetskänsla som åtföljdes av att synfältet "gungade", sen blev allt svart. När jag öppnar ögonen står två ambulanssnubbar böjda över mig och sticker in en nål i min arm. Sen minna jag inget förrän jag vaknar upp på sjukhuset. Under de närmsta timmarna därefter hade jag en ganska kraftig minnesförlust. Jag mindes inte vad jag gjort det senaste dygnet, eller hur jag kommit till sjukhuset. Jag minns inte vad jag hade tänkt göra idag eller de nästkommande dagarna heller.

Jag får berättat för mig att jag tydligen svimmat (och dragit med mig en halv produkthylla inne på ÖB) för att sedan legat och krampat på golvet medan ögonen rullade bak i huvudet på mig och annat skoj.

Efter en heldag på ryhov med tester, hjärnröntgen och annat så fick jag veta att de inte kunde hitta något fel. Förmodligen utlöstes detta krampanfall (eller epileptiskt anfall) av stress, men för säkerhets skull ska jag få en noggrannare utredning framöver. Jag hade både Daniel, Björn, Linn och min bror Simon där hos mig som stöd.

Jag märker att jag fortfarande är lite lätt disorienterad.. Har lite minnesluckor och sådär så det tar extra lång tid att liksom "komma på" eller "tänka efter", men det var betydligt värre innan då jag inte ens kunde minnas vad det var för dag!

Souvernir från dagens äventyr.. Mysig blodig jacka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback