Aldrig mer halvfärdigt

Inatt fick jag en helt ny bokidé. En story som helt enkelt inte kan vävas in i boken jag skriver just nu, eller dess efterföljare. En helt ny idé till en helt ny bok.

På ett sätt är jag jätteglad, glad att jag fortfarande får idéer. men på ett annat sätt är det skitjobbigt att min hjärna redan passerat min aktuella bok och nu vill börja på en ny. Det är tröttsamt att jag aldrig kan slutföra något jag påbörjat.

Jag lovade mig själv att inte ge upp förrän min bok var klar. Att jag INTE ska börja på nya projekt och bara lämna efter mig ett spår av halvfärdiga skriverier.

Så nu grubblar jag på om jag kanske kan skriva på mer än en bok åt gången.
Kanske är det lösningen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback