Living dead

Alltså.. eftersom jag inte längre vaknar av NÅGON av mina väckarklockor (har tre stycken, och ingen av dom lyckas släpa mig ut ur sömn-världen...) så brukar jag alltid ringa päronen kvällen innan jag MÅSTE upp i tid till något. Och varenda gång päron-väckarklockan ringer... så blir jag sååå arg över att jag inte kan övertala "den" till att snooza en stund.

Faktum är att pappa verkar fullkomligt älska att ringa och väcka mig, för han pratar i en halv evighet och retas till tusen tills jag ger upp och faktiskt stiger upp. Undrar om det var såhär man skulle bete-o-känna sig som tonåring? För DÅ kom jag minnsann upp, DÅ vaknade jag alltid av väckarklockan. Kan detta vara någon fördröjt pubertetskoma jag hamnat i?

Nåja. Lika bra att jag är uppe. Har hunnit dricka en halv kopp kaffe, så nu är det bara att fräscha upp sig och sticka iväg. Imorgon ska jag ta sovmorgon (YAY!), men dagen kommer vara fullspäckad med städning, packning osv inför söndagen. Not so much fun.


Facebook alltså.... Hade skrivit "Är inte livet alldeles alldeles underbart? (:" igår, och vad möts jag av för reaktion?: "Vad har hänt?". Vi måste verkligen leva i ledsna tider, om man behöver en specifik anledning till att älska livet!

En annan lustig sak på facebook är ju den där rutan "Compare People" som majoriteten av min genereation har på sin profil. I min ruta har mina bekanta och vänner valt att jag är Mest Äventyrslysten, Gladast och Har Bäst Sinne För Humor... Bara EN av dom känns korrekt?

Jag är en fegis och har väl aldrig gjort något äventyrslystet i hela mitt liv? Andra åker utomlands å jobbar, hoppar fallskärm, bungyjump, och tja allmänt, LEVER. Jag sitter här i min lilla vrå och skriver på min bok. Jag är en riktig våghals eller hur? ;D

Och bäst sinne för humor?? Haha. Jag har fått höra hela mitt liv att jag har så DÅLIG humor. Varenda gång jag försöker säga något kul/klyftigt i gensvar så står folk som frågetecken. Det enda jag är sämre på än komik är nog metaforer. Mina metaforer får folk verkligen att klia sig i huvudet!

Dock älskar jag snuskig och morbid humor. Oh yes. Men då är det ju frågan om ÅTERBERÄTTADE skämt och historier. Hm. Har man bra humor för att man GILLAR samma humor som andra kanske?

nej nu ska jag sluta facebook-analysera. Jag känner mig lite fejjan-skadad faktiskt.

Adios!


Kommentarer
Postat av: Em

Det finns en typ av väckarklocka som hoppar ner från bordet och rullar runt på golvet så man måste jaga den för att stänga av den. Det hade kanske varit något för dig? ;D Tror den kostar 5-600 kronor.. Jag tyckte den var lite dyr, annars hade jag köpt en till Egoina.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback