Örebro

Nu är veckan snart slut! Jag åkte till min äldsta syster i örebro i söndags, stannade tills igårkväll. Jag trodde det skulle bli en slitsam vecka (damerna i vår lilla familj -alla förutom jag bör väl tilläggas- är nästan omänskligt hurtiga och allting ska helst vara klart igår) men så blev det inte.

Upp varje morgon halv åtta, fånga in och byta blöja samt klä på lilla Albin, dricka en kopp kaffe på 2min, klä på lillskrutten ytterkläderna (efter att man fångat honom) och sen iväg till dagis. Därefter brukade vi oftast traska iväg till ica för att hyra en film och köpa gott bröd, äta dundermäktig frukost framför TVn, pladdra tills man blev hes, dricka tvåhundra koppar kaffe och sedan bege sig till dagis igen. Efter att vi fångat in lillskrutten får man lura/leka på honom ytterkläderna och gå hem. Hemma lekte vi och lagade middag, och sedan kom Albins pappa hem och det blev dags att nanna. Därefter kollapsar man framför TVn igen tills det är dags att sova. Ganska enkla och bekväma rutiner för någon som mig, då jag inte har några egnar egentligen :)

Visst var det lite annat smått vi gjorde, men generellt var dagarna lugna och bekväma.


Här har vi Gos-Albin på min mage, ätandes russin framför TVn :)


Här har vi en lycklig Albin efter att vi busat och badat :)


Nu är jag hemma hos mina bröder i örebro. Ikväll ska vi ut och äta, imorn åker vi tillbaka till Jönköping, på måndag blire bio, och sen vet jag inte vad som händer.

Ps. Har man inte själv barn, och sedan umgås dygnet runt med en lillskrutt så är man dömd att dra på sig varenda bacill buspojken själv har, och som hans mamma är immun mot! -ATJOO!-

Kommentarer
Postat av: Em

Vad skönt! Låter som att du har haft jättemysigt. Krya på dig!

Postat av: Kmulls

Åh, tack för tipset! Det låter och ser coolt ut. :) Så fort jag får allting att funka, så ska jag testa det!

2010-02-14 @ 13:25:18
URL: http://kmulls.blogg.se/
Postat av: Kmulls

Förrsten, du har glömt ta bort bloggnamnet i headern på inläggssidan. ;) Om du inte visste det..

2010-02-14 @ 13:27:01
URL: http://kmulls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback