Avatar blew my mind

Jajjamen, jag gick på bio för att avsluta min födelsedag (i sista sekund ringde gulliga mami o meddelade att hon o papsen pröjsar, som en födelsedagspresent), och jag såg den omtalade Avatar.

Jag var sååå skeptisk till den. Hade inställningen att det säkert var en actionrulle med lite starkare färger och gulligare krigare (typ).


.... Jag brukar tycka folk är larviga som får sånna där AHA-moments av filmer.. men nu måste jag sluta se ner på dom för jag fick själv en aha-upplevelse efter denna biokväll.

Vilka miljöer, vilka känslor, vilken kultur, vilken magi, vilken SAGA!

Jag finner inga ord för hur jag dyrkar den här filmen. Jag skrattade, jag grät, och jag studsade nästan i stolen av spänning. Jag brukar tycka att filmer är okej, eller lite mer än okej. För det mesta tycker jag moderna filmer blir kassare och kassare, tacka vet jag filmer från 80 o 90-talet liksom... men den här.. Oh My.


Jag har alltid tyckt att jag har sån färgstark och livlig fantasi. Men just nu känns nivån på min fantasi som en fluglort i jämförelse.


Helt underbar film. Den ska jag absolut köpa när den kommer på dvd. Jag är dunder förälskad.

Kommentarer
Postat av: Lexxa

oh då ska jag alltså gå och se denna ;)

Postat av: FotobyDenise [O R D & F O T O]

Hej, vilken fin blogg du har:D Du får gärna kika in min, där skriver jag om min tonåringsvardag med skilda föräldrar samtidigt som jag lägger in en HEL DEL bilder. Jag älskar att fota och blogga, kan det bli bättre? Så kika in och då kanske du kan lägga till mig på bloglovin om du gillar bloggen(A). Blir sååååå glad för alla kommentarer!<3

Tack i förhand.

/Denise

2010-01-10 @ 12:38:42
URL: http://fotobydenise.blogg.se/
Postat av: Em

Så tagen som du verkar vara så får jag väl säga som så att jag nog vill ha en man i samma klass som denna filmen. :D



Jag kanske borde gå på bio jag med.. Det kanske jag skall, redan ikväll? Hmm, vi får se - ingen omöjlighet.

2010-01-10 @ 14:17:03
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Em

Sv: Jag slutade röka förra året och började igen efter några månader (i slutet av augusti). Sen fimpade jag igen nu 1.januari. // Håller med dig om det med medicin, man skall ta det man måste för att må bra, men jag ifrågasätter och letar alternativ om möjligt. Men icke på bekostnad av sämre livskvalite.

2010-01-10 @ 14:33:06
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Lexxa

Sv: haha visst är det otroligt :P jag blir bara bättre ;) hoppas kina krubbet smakar gott! :D

2010-01-10 @ 16:57:30
URL: http://aleksandran.blogg.se/
Postat av: Lindah

80-90-tals filmer <3

2010-01-10 @ 17:45:08
URL: http://annelindah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback