Note to self

Note to self: Lär dig att formulera saker bra även om det känns jobbigt att prata om.

Inser mer och mer att jag beter mig ganska urflippat när jag ska prata om privata saker, eller saker som jag haft dålig erfarenhet av att dela med mig utav. Jag varvar mellan tunghäfta, att stamma till att babbla rejält på ett riktigt rörigt vis.

Not good.


Speciellt inte med tanke på att det egentligen är saker som jag vill prata om ibland. Men eftersom jag fått så negativa reaktioner blir jag en stammande babblande idiot även när jag ska prata med mer öppensinnade människor.

Att börja prata som en hispig epileptiker får väl inte ämnet att verka mindre ansträngt direkt. Suck. Inte första gången det händer, men jag blir lika irriterad på mig själv varje gång. Jag som är så vältalig och öppen, och så gott som alltid vet hur jag ska formulera mig för att på bästa sätt förklara saker... Hjärnan säger "TILT" och kastar ut vokabulären genom närmsta fönster så fort jag ska prata om mer invecklade/jobbiga ämnen. "Jippie".


Men dagen har faktiskt varit en bra dag fylld av positiv energi känns det som (ovanstående var mest en snabb förbifarande tankegång). Jag har varit allmänt glad och positivt inställd till allt. Älskar sådana dagar, då man bara är allmänt glad utan att egentligen ha en anledning till det.

och sen slutade den riktigt bra också :)

Kommentarer
Postat av: Em

Riktig snygging på bilden, lite mystisk och spännande samtidigt! ;)



Jag är rätt så verbal av mig, men precis som du nämner så kluddar jag till det när det gäller saker som jag inte är van vid att prata om. Jag tror det är lika mycket för att mina funderingar inte är färdigtänkta så medan jag pratar så sker det fortfarande saker och då blir det rörigt på något sett. Är det klart eller var jag rörig nu? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback