Smörflugor

Det är ett nytt år och jag känner mig läskigt hoppfull. Har en underbar känsla av att det här året kommer bli så nedrans bra.. (kallas naivitet Debbie! Naivitet!)

Just nu sitter jag bara och rullar tummarna i väntan på lilla papi som ska hämta upp mig. Är dags att städa hemma hos föräldrarna i utbyte mot att de lagar mat åt mig :D idag blir det stekt torsk med stekt potatis och stuvad spenat. YUMYUM! Inte ätit på hur länge som helst!


Och tillsist så tänker jag (som alltid): Varför heter Fjärilar Butterflies på engelska? Smörflugor? Vad fanken?! Fjärilar ska vara typ.. något vackert, mysigt osv... smörflugor... får mig att tänka på bregott indränkta bananflugor... UUUH.

Kommentarer
Postat av: Em

Men "fjär-ilar" är väl också konstigt? Jag gillar den norska varianten bäst "sommerfugler". :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback