Örebro-action? Whaaat?

I torsdags kväll efter att jag med föräldrarna anlänt till örebro stad begav vi oss ut på lestaulang då bröderna skulle bjuda pappa på middag som försenad födelsedagspresent. Restaurangen var dock något utöver det vanliga och vi hade det verkligen otroligt trevligt hela kvällen!

Me brothas and I havin' fun!

La Pampa Steakhouse - Black Rock var helt otrolig..
Deras kött transporteras från argentina (woohoo lyxish liksom) och man
får in köttet på en lavasten som blivit uppvärmd flera hundra grader...

...så att köttet tillagas MEDAN man äter det! Och menyn var cool också.. utöver vanliga
rätter med vanligt kött (kyckling, fläsk, oxfilé, fisk etc) så hade dom t.e.x strutsfilé,
och sniglar -vilket Franken valde att ta som förrätt!

Såhär glad var papsen över sin present... höhö.

Och dagen efter på fredag bjöd bröderna hem föräldrarna till sin lya på lite fika, blev en rejält trevlig stund där det mest babblades (och av ALLA samtalsämnen så diskuterade vi Asterix och Obelix mest hela tiden... bwahaha) och på kvällen gick jag och bröderna på bio och såg Iron Man 2, och jag bjöd Simon som försenad födelsedagspresent.

Igår vankades det födelsedagskalas hos Frank och Simons kompis Lisa. Jag tyckte inte det var så jättekul i början (alla var ju betydligt äldre än mig, samt att jag knappt kände en endaste kotte) så jag tog några glas av Franks vin och somnade sedan med huvudet i knäet halva kvällen haha. Enligt Simon såg jag inte riktigt klok ut. Tydligen är det onormalt att sitta på en trästol, men benen i kors och huvudet i knäet när man sover?

Vaknade iaf till och var lite piggare, då dansade jag lite med födelsedagsbarnet och hennes kompis Tanya, tog många rökpauser där det småskvallrades och hade det riktigt trevligt! Vi begav oss hem vid soluppgången, käkade på donken där Simon och Frank började gräla över skitpetitesser gällande arbetsförmedlingen (allt jag fick ut ur deras gapiga diskussion var att Frank tycker man ska planera resor utefter hans WoW-spelande och att Simon går på sjögurke-skolan som inte är ett företag(?!) eller nåt sånt..)

Idag står nog inget alls på schemat vilket gör mig skitglad! Detta är första gången EVER jag hälsar på mina bröder och vi INTE suttit hemma vareviga dag - klistrade framför dumburkarna. Örebro-action?! Whaaat? Men imorn ska jag tvinga Simon att köra in mig till stan. Jag tänker fira skatteåterbäringen med något jag längtat efter hoho.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback