Uh

Den här veckan är på ett sätt superstressig men samtidigt underbar.

Först måste jag dock skriva hur min fredag blev, because I have to remember it!.. haha. Skulle ju bege mig till huskvarna efter inköpet av le alkohol samt herrshorts av annan modell än önskat (men helt okej. I like em'!) och tja.. När bussen inte åkte in till huskvarna utan fortsatte bort mot Gränna så frågade jag chauffören om det verkligen var 121:an jag klivit på, och nej, det var det ju inte, utan 122:an. Frågade då lite snällt om han kunde köra in till sidan och släppa av mig men icke, det kunde han inte alls tydligen. Han sa att han först kunde stanna vid "den där restaurangen därute" och efter mycket hummande och grymtande från hans sida frågade jag om han syftade på Gyllene Uttern - yepp. Så jag ringde käre bror som lovade att genast sätta sig i bilen och komma och hämta mig i Gränna vid Gyllene Buttern. Men när bussen väl var vid gyllene uttern så stannade inte chauffördjäveln utan fortsatte åka medan jag både plingade och hojtade tills han tillslut stannade mitt i ingenstans på någon sketen väg. Jag fick helt sonika börja promenera tillbaka till gyllene uttern iklädd -ej promenadrekommenderade- sandaler, en fullpackad väska med 3dagars ombyte över axeln, och två sprängfyllda systemetkassar i nävarna. Jag gick längs med vägjäveln utan trottoar/gångväg och fick därför typ kasta mig i diket varenda gång en bil kom, och när jag trodde att karman inte kunde tugga i sig mer av mina buttcheeks så började det spöregna.


Men jag behövde bara aggressionsröka 3 cigg innan käre bror dök upp och vi pratade om att man borde ha med sig hammare varenda gång man åker buss framöver, så man kan slå puckade och griniga busschaufförer över fingrarna vid behov liksom. Därefter fortsatte kvällen med groggande och babblande i huskvarna och mitt humör sköt i höjd. Slutet gott allting gott!


I måndags var jag iväg med finfina galpal + galpals svärmor till vätterhems kontor, senare på kvällen kollade jag på en lägenhet jag blivit erbjuden, och idag (tisdag) skrev jag på papprerna för lyan eftersom jag älskade den! Blivande granne med galpal! Yay!

Så jag blir en öxnehaga-bo nu i höst. Pirrigt!

Utöver detta underbara glädjande besked så lunchade jag med mina två "yngsta" syskon idag, samt åkte hem till päronen och gjorde lite nytta som senare belönades med supersmaskig laxpasta pappa trixat ihop. Mums mums! Mamma sydde in lite på min väst jag köpte i oktober som inte alls satt bra längre, så nu är jag fit for fight på fredag! Västen var ett måste kände jag.

Imorn är jag osäker på vad som händer.. på torsdag ska jag till arbetsterapeuten, inhandla allt som behövs på systemet inför midsommar.. Sen är det fredag. Midsommar. Den efterlängtade dagen. Jag och Cap'n Räv ska förmodlish bege oss ut på cheescake-treasure hunt samt skjuta varsin riktigt vild cheeseburgare att gnaga i oss. Oh life.


NU ska jag glufsa i mig laxpasta-matlådan jag stal med mig hem, och sedan däcka. Ciao!

Kommentarer
Postat av: FIII

Oj Vad här händer grejer!! Grattis till lägenheten!! =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback