Life.

Har grubblat fram och tillbaka idag... Jag pratar mycket om hur urless jag är på internet för att det nästan är det enda sättet att hålla sociallivet intakt (såvida man inte är snorrik och har råd att springa på krogen varenda helg då).

Men ändå sitter jag här och skriver ner helt meningslösa saker i min söta fjortisblogg, och ändå är jag medlem på ett fåtal communityn, framförallt facebook. Vem är inte beroende av skiten idag? Man kan fastna i timmar medan man bläddrar igenom andras fotoalbum, läser vilken krog de ska till på helgen, hittar hundra stycken kamrater man hade i dagisåldern, för att inte tala om att man måste klicka på "like" knappen till var och varannan grej folk skriver.

Något i mig vill krampaktigt hålla kvar vid den där sidan. Logga in och snoka runt kring vad alla sysslar med... men vad ger det? Påverkar det mig positivt överhuvudtaget? Nej. Inte direkt.

Idag rensade jag min mail. Jag raderade inte mindre än 431 jävla mail från facebook... och då rensade jag ändå mailen i slutet av november.

Facebook. Fuckbook. Jag hoppas att jag en dag har tillräckligt mycket LIV i den RIKTIGA världen att jag kan radera kontot utan en sekunds tvekan.


På tal om liv så känns det som att jag fyllt den här veckan av liv!

Måndag: Åkte till tippen med en massa skit, sen middag hos päronen
Tisdag: Planerade och strukturerade min kaotiska ekonomi
Onsdag: Fikade med Sofie & handlade förvaringskorgar
Torsdag: Morgonpromenad. Städa? Kvälls-fika med Emelie & tjattra om op
Fredag: Städa hos päronen. Äta våfflor med syster, systerbarn & päron
Lördag: Party party med Ida :)
Söndag: ?


Life. Life is good. Jajjamen. Och ikväll blev det ytterligare lite bättre.

Nu ska jag dola med mina nyinköpta korgar och sen sova! En liten mami har viskat i mitt öra att en viss faster tänker släpa ut mig i den outhärdligt tidiga morgonsolen imorn för att promenera ;)

NATTI!

Ps. Har inte haft tid att läsa sluta-röka-boken på flera dagar nu!! FY PÅ MIG. Jag är faktiskt besviken över att jag inte tagit mig tid till det. BÄTTRING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback