Örebroturist

Nu är jag i örebro, kom hit natten till torsdagen. Förvånansvärt nog är det underbart. Kände ju först att jag inte var så sugen på att åka hit, att jag hade för mycket annat att ta itu med hemma och sådär... men jag tog hjälp av storebror och pappa och redde ut en del av röran igår, och nu kan jag äntligen andas lite.

Har bistått bror Sajmon i köket och skalat potatis och lite smått, nu står han och gör resten av jobbet. Haha, jaaa... bröderna bus och lillasyster galning har ganska bisarra mattider.

Har även diskuterat en hel del med äldsta bror Frankieboy angående sociala spelregler, missförstånd, subtila vinkar och dolda motiv. Så mycket att ta in i beräkningen och så mycket att ta hänsyn till... jag blir alldeles snurrig. Men det är intressant också.


Är sällan inne på facebook nuförtiden. Jag får mest huvudvärk av skiten faktiskt, men något gör att jag helt enkelt inte kan sluta att kika in där nu och då. Är väl för att jag helt enkelt är på tok för nyfiken på vad folk sysslar med. I vilket fall öppnade jag en virtuell lyckokaka med budskapet:
"Be patient: in time, even an egg will walk."
Och därefter kollade jag vad facebook-spåkulan hade att säga:
"Ditt tålamod tryter ibland. Du måste lära dig att vänta. Koppla av med en bok istället för att pressa din vän på svar. Du kommer snart att få veta ändå."

Är väl medveten om att sånt här är BS och jag tror inte ett skit på varken detta eller horoskop... men ibland träffar orden så skrämmande rätt. Jag har verkligen noll tålamod...

Nuuuu ere dags för krubb! Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback