Hey Oh! Let's Go!

Ujuj. Idag kändes det som att jag vaknade med en sprängande skalle, men jag är varken bakfull eller sjuk, utan den sprängande känslan bottnar helt enkelt i att jag skjutit upp, förhalat och bortprioriterat viktiga saker jag måste göra. Blörk. Det är så Mig att utsätta mig själv för det här.

Har haft ovanligt överfyllda, minnesvärda och roliga två veckor, men idag (och imorn ifall jag inte hinner allt idag) ska jag lyfta på röva å ta tag i allting så jag slipper ha det hängandes över huvudet.

Fredagen spenderades med Matte och hans bästa vän. Det dracks öl och pratades länge och väl, och efter några öl "för mycket" fick jag den briljanta idén att vara lika galen som Matte och nattbada i vättern. Det var väldigt skoj och dagen efter vaknade jag upp med ett väldigt blodigt smalben, så nu vet jag att jag lever! Bwaha. Sen har han gjort mig till Beck-glottare också. Jag som alltid skytt svensk film och vägrat att ge Beck, Wallander, Millenium och allt det där en chans. Haha.

Lördagen var fin den med, även om jag var som en zombie hela dagen. Matte lagade lunch åt mig och sen bjöd jag honom på pizza till kvällsmat (jag är en dålig dålig kvinna som inte orkade återgälda gesten genom att ställa mig i köket..).

Och igår åkte jag hem till mina föräldrar för att städa och tvätta, och syster kom på spontanvisit med hela barnaskaran så det blev lekparksbesök och mycket kakor också. Det mest "spännande" var nog när min äldsta systerson började leka med växeln så jag fick rusa in bakom bilen och hindra den från att rulla ut i gatan. haha. Känns SÅ bra att inte ens veta hur man stannar en bil inifrån utan att man måste rusa ut å spjärna emot för att den ska stå still. Barn för mig? Inte än på några år tack.

(Lovely pic ifrån när Linn & Mårris var hemma hos mig och vi drack kaffe och
åt nutella-donuts tills vi nästan dog av socker+koffeinshock. Oh life)

Happ happ. Förhoppningen är iaf som sagt att jag ska få allting gjort idag, eftersom jag och Linn planerat en hemma-spa afton hos mina päron (bastu, jacuzzi, massagestol och hemmabio bäddar lite för den idén om jag ska vara ärlig), jag ska träffa Mattias, jag ska följa med Ida på en födelsedagsfest osv. Allt måste ju hinnas med. ARGH. Stress och för många vill-o-måsten är inte min grej. Blir ju tokig.

Mest kul idag blir nog att skriva in mig hos vätterhem, för min plan att absolut flytta just till råslätt känns lite skakig. Nu har jag ju två stycken som gärna vill att jag flyttar mot huskvarna/österängen/öxnehaga hållet istället. BÖH. What to do?

Nej nu får jag sätta fart känner jag. Motivation must be used when available!

Ps. Har en supersnäll pappa som nu lånat mig en pöttelajten laptop så jag kommer kunna skriva på mina böcker även om jag inte är hemma när inspirationen kommer och biter mig! WEEHOO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback