Det söta och det salta

Åh.. aldrig tidigare har jag väl önskat såhär starkt att jag kunnat dela upp mig i två och vara på mer än en plats åt gången?

Men allting har sin tid. På ett sätt är jag gladare än jag någonsin kan minnas att jag varit tidigare, och kanske känns den kluvna situationen desto mer påtaglig av just den anledningen då också. Det söta och det salta. Kontrasterna förstärker bägge sidor.


Nu är jag i örebro hos Daniel och det är underbart, men jag saknar min bestis, min familj och mina katter. Och när jag väl är hemma så kan jag inte glädjas helt åt det, utan längtar konstant efter Daniel.

Aldrig nöjd. Aldrig kan jag vara nöjd.

Men jag borde egentligen vara glad och känna mig lyckligt lottad. För när har jag någonsin haft så mycket bra i mitt liv på samma gång? När har jag någonsin haft så mycket att sakna, längta efter, glädjas åt och gråta över på en och samma gång? Aldrig. Aldrig har jag haft såhär mycket på samma gång.


Och just nu tittar jag på En Vampyrs Bekännelse eftersom jag läste ut boken igår. Då måste man ju se om den gamla filmklassikern för att jämföra bok med hollywoodslakt som vanligt. Daniel är iväg och kommer inte hem förrän vid ett inatt, jag saknar honom.


Kommentarer
Postat av: Beftif

Du kanske tänker för mycket på att han är i en annan stad? Ju mer man tänker på avståndet desto längre känns det tycker jag... Försök fokusera stenhårt på allt roligt ni gjort när du är här och tänk "snart ses vi igen!", och tvärt om när du är därborta. Vet att det är skitsvårt men alltid värt ett försök. Snart, snart får ni ju ses JÄMT vetja, han kommer inte kunna hålla sig länge innan han flyttar hit igen ska du se. :* <3

Postat av: BEFTIF FOREFFER

Svar; Åh fy det är inte bra… Den där ”passa på”-känslan alltså. Var till stor del därför mitt första big relationship tog slut, för att det blev så mycket tvunget och ”vi måste passa på när det är helg för vi kan inte ses annars” :S

Min prekognitiva förmåga är GUDOMLIG. :3

2010-11-28 @ 12:58:23
URL: http://rodrav.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback