Flippade drömmar & En underbar dag!

Ja alltså gud.. Nog för att jag fick mardrömmar sist jag tog champix (drömde ständigt att familjemedlemmar dog och vaknade med en kudde genomblöt av tårar).. Men nu är de bara knasiga rakt av.. Triangeldraman gällande gamla tonårsförälskelser, galpal som både är arg, köpgalen (inatt ville hon köpa guldbikinis ur automat på badhuset) och ovanligt lång.. Busshållplatser som flyttats ut till trånga gränder, gamla kompisar som blir transor (?!).. Ja och nu inatt så var jag tydligen gravid utan att ha en susning om vem som var pappan. Gud så trevligt, jag vaknade inte alls med hjärtat i halsgropen och var lagom hysterisk och avskräckt för livet från att föröka mig. Klår nästan gången jag drömde att jag blivit ensamstående mamma, glömde ungen på köksbänken, toan osv hemma hos folk samt missade/glömde att lära ungen gå och prata..

Tror för övrigt bebisdrömmarna beror på galpals uppmålade skräckscenarion kombinerat med gamla och nya kamrater som FÅTT eller FÖRSÖKER få barn just nu. Babyboom i min omgivning helt enkelt.


Nåja. Idag traskade jag och bestisLinn iväg till second hand där vi båda impulsfyndade möbler. Hon införskaffade sig ett efterlängtat köksbord och jag hittade precis vad jag letade efter - en oxblodsfärgad skinnsoffa! Vi fortsatte dagen med nudelmiddag åtföljt av stor köksstädning hemma hos Linn, och firade sedan denna fantastiskt bra dag (då vi båda tydligen fick en skitstart på dagen och inte förväntade oss att den skulle sluta så lyckligt) med panpizza-afton framför en halvkass film vi av någon anledning fastnade löjligt hårt i, och sen tryckte vi oss galpals famous kladdkakemuffins med havssalt i det nagelbitande slutet.

NU vete fanken vad jag ska göra. VILL göra en hel del. VILL få färdigt budgeten (vilket inte går eftersom jag inte hittar alla nödvändiga viktiga papper...), VILL koppla in allt viktigt till TVn (vilket inte går eftersom jag inte har rätt sladdar eller vet hur man gör för den delen), VILL köpa en massa grejjer... Nej nu ger jag mig. VILL får inget GJORT...


Tror nog jag ska bädda min "säng" (läs: gamla bäddsoffan), gosa sönder de gnälliga kattkräken och försöka packa upp alla mina kläder medan jag har på lite Star Trek Voyager i bakgrunden!

Kommentarer
Postat av: Moderskeppet (rävens alltså)

Tack för att du är en sån jättebra bästis till min dotter!!! Det betyder så mycket för mig att ni har varann! <B <B <B

2010-09-09 @ 23:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback