Kissemjaouen Eddie

Ytterligare en ny dag i mitt nya hem! Igår fixade bästaste storebror internet åt mig ÄNTLIGEN! Vad skulle jag göra utan alla klyftiga och händiga män i min familj? Och flytten gick väldigt bra, utöver en pappa som var kung på att pussla ihop flyttlasset och dirigera oss så hade jag två hjälpsamma bröder plus mitt favoritpar á la norrlänningar Linn & Robin som hjälpte att bära och kånka, och därefter plus några dagar efteråt så hjälpte mina bröder mig att sätta upp lampor, tavlor och packa upp nästan alla köksgrejer. Wow. Underbar familj och underbara vänner! :]

Skaffade ju en till katt precis innan flytten som jag hämtade upp två dar efter flytten. Han hette Findus men jag kämpar på för att han ska börja lystra till Eddie istället. Får väl se hur det går... underlättade ju inte direkt att Frank kallade honom Felix i flera dagar eller att Simon varvade mellan Findus, Felix och Frukost(?!) under samma period.

Han är i vilket fall underbar.
Löjligt kelsjuk, busar som en hypad ekorre på koffein och är väldigt väldigt nyfiken.


Och sätter man sig här vid dumburken är han ganska snabb
att blockera skärmen eller lägga sig på tangentbordet..

..för inte ska man sitta här, man ska kela, busa eller mata honom (han kan dessutom inte sluta äta. Jag får gömma maten mellan varven eftersom han lär bli fetare än en flodhäst om han får äta de mängder han vill). Charlie verkar butter på mig för att hon inte längre är "ensambarnet" och får ALL uppmärksamhet, men hon verkar också känna sig mindre övergiven när jag varit borta en hel dag, och hon beter sig mer och mer accepterande mot Eddie för varje gång jag kommer hem. Framsteg!


Just nu sitter jag och grubblar. Jag måste bege mig ner till vätterhem för att diskutera och fråga lite saker, utöver det borde jag verkligen göra upp en ny budget med tanke på de ändrade utgifterna som tillkom med flytten, jag funderar över på hur många olika sätt jag kan göra mitt hem mer allergivänligt (har många bra idéer hittills), jag försöker prioritera vad som bör tas itu med först av de återstående lådorna, och mitt i allt detta måste jag försöka klämma in lite galpal-tid faktiskt. För att ha blivit granne med bestis är jag helt skitdålig på att höra av mig å spontan-ses :C I'm such a baaaaad frieeeeend........ böhu..!

Ps. Inne på 4e dagen av champix nu. 3 dagar till, och sen på fjärde dagen klipper jag tobaken. YAY! Jag ska döda nikotinmonstret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback