Reddish

Fått lite gjort idag, inte så mycket som jag velat, men ändå en hel del. Enda gången jag klev utanför dörren var för att ta en galpal-promenad i regnet. Fick verkligen prata av mig, och bestis är bäst, för hon liksom jag ger en den stenhårda kalla sanningen man MÅSTE acceptera i vissa situationer (istället för att dalta med en och bara säga det de tror man vill höra). Att göra det rätta är svårare än man tror, eller också är jag en ynkrygg som hellre skjuter upp otrevligheter i det oändliga eftersom jag är så konflikträdd. Då är det tur att ha någon som säger "ajja bajja" och får en på rätt spår istället.

Bror kom hit framåt kvällen och kopplade dels in en slags dvd-aktig grej jag velat låna aslänge av honom, sen satte han upp mina hatthyllor och tillsist hjälpte han mig att få en nack-spegel på plats i badrummet. YAY! Jag firade allt fixande genom att packa upp min fula rislampa från ikea och måla den i varma färger.


Just nu längtar jag efter ett komplett sovrum.. Bäddsoffan får ju agera säng tills jag får råd med en resårbottnen.. men just nu är jag löjligt sugen på att slänga ut soffan och lägga madrassen rakt på golvet, resårbottnen eller inte. Rislampan är förstås min blivande sovrumslampa, och spädde på längtan lite extra antar jag...

Nåja. Dags att börja röra sig mot sängen nu.
Har jag tur blir den här veckan innehållsrik och kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback