Best day ever!

Dagen inleddes med att bästaste sambo klev upp och diskade medan jag låg kvar och drog mig. Därefter blev det frukost, och sen städade jag hela lägenheten.

Sen hade Daniel lovat att vi skulle promenera till Willys (istället för vår vanliga skogspromenad) då jag behövde handla... och jag gav den där skogsmullen fria händer att välja "skogsvägen till huskvarna" som han så fint formulerade det. Alltså, det är ungefär 2,5km till huskvarna ifrån oss, en rutt man går på 30-40min. Men den här promenaden snällaste sambo lurade med mig på tog närmare två hela timmar(!) och nu när jag satte mig med
jogg.ses karta så mätte jag sträckan till 4,7km. Snacka omväg!


MEN... Det var så vackert och så mysigt !

Jag går mer än gärna den rutten igen. Vi tittade på naturen, berg, vi kollade ut olika hus och trädgårdar vi gillade och skulle vilja bo i. Vi stannade hos Daniels kompis Samuel och stal varsitt glas vatten, och lite senare stannade vi vid en kiosk och köpte en blå slushie att dela på i sommarhettan. SÅ OTROLIGT MYSIGT! Och det var verkligen sommarvärme ute idag. Var helt dyngsvett lagom tills vi var framme.

Hursom. Väl hemma så svängde vi förbi våra favoritnorrlänningar och beundrade deras senaste impulsköp, ytterligare lite senare blev det en sväng ner till Björn då vi skulle hjälpa att bära upp pallkragarna till oss (jag och Björn ska göra ett försök till att plantera saker på betongbalkongen..) och nu sitter vi här hemma. Chillandes efter en mycket produktiv och härlig dag!

Och nuuuuu tror jag bestämt det är dags för mig att göra lite negerbollar, för det är jag supersugen på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback