Dammråttornas mothership

Jahapp, vaknade imorse till ett nystädat kök och uppdiskat diskberg! Vem har världens bästa sambo? Jo JAG! Efter frukost så satte vi fart efter lite puffade från Daniels sida (jag är INTE en morgonglad människa och jag finner INGET nöje i att börja städa innan jag pluggat in koffeindroppet ordentligt). Vi städade och torkade grundligt rent våra respektive hyllor och databord, sen släpade vi ut min dator på balkongen där Daniel nästan blev tårögd när han öppnade den, och jag tror att hans datanörd-sida övervägde att dumpa mig för ett ögonblick.

"Debbie. jag har ALDRIG i mitt liv sett en så SKITIG dator!!"

Sen fortsatte han läxa upp mig kring hur den var som en tickande bomb som kunde börja brinna vilket ögonblick som helst och att det inte var konstigt att den var så seg, osamarbetsvillig etc med tanke på hur dundersnuskig och dammig den var på insidan (I shit you not. Trodde ett tag att de muterade dammråttorna som byggt sina bon därinne skulle fälla ut sina tänder och bita oss för ett ögonblick..)

Iaf... efter datasaneringen så fortsatte vi med att:
- Lokalisera skräp och pinaler att antingen packa undan i förråd eller slänga
- Plocka iordning en miljon pinaler där inte en enda låg på rätt plats...
- Dammtorka
- Sopsortera berget med skräp i köket
- Kila iväg med 5 kassar(!!!) flaskor och burkar att panta
- Dammsuga och svabba hela lägenheten
- Vädra alla rum

Men jag känner mig inte klar än. Jag är halvvägs igenom köksskåpen där jag rensar ut och möblerar om och jag ska rensa i skafferiet. Därefter tänker jag ge mig på badrummet som är i löjligt stort behov att bli iordningplockat, och absolut sist tänker jag sortera två stora pappershögar som ska in i pärmar.

Oh joy. Det är kul att bli lite manisk ibland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback