den 19 dec 2011

Missions utförda idag:

✓ Gå upp okristligt tidigt för att ha möte med empatilösa imbeciller
Ja seriöst... Vissa borde inte få jobba med människor då de uppenbarligen saknar själ och är ättlingar i rakt nedstigande led från självaste hin håle. Jag fick en fet knut i magen när jag såg vem det var vi skulle sitta ner och prata med ...Nämligen kärringen som totalsabbade min mentala hälsa för några år sedan och jag hade väl hoppats lite i hemlighet att hon bytt yrke vid det här laget till något mer passande, typ nacka stackars små svaga kycklingar, flå djur levande för modets skull eller bli den nya laserkvinnan som anammat Hitlers hat till genetiskt odugliga individer.

✓ Inhandla väldigt specifika viktiga julklappar till systerbarn
Numera är småungarna så pass vakna att de vet väldigt exakt vad de helt enkelt måste ha på julafton. Var den enklaste julklappshandlingen i världshistorien tror jag.

✓ Framgångsrikt ha ett viktigt samtal som kommer gynna livskvalitén
Jag slutar aldrig fascineras över hur väl behandlad jag blivit och blir av auktoriteter. För några år sedan hade jag världens raraste och mest hjälpsamma socialsekreterare man kunnat tänka sig, och numera har jag en otroligt tålmodig och varsam handläggare hos FK. Allting jag var orolig för, haft magsår på grund av etc försvann som i ett trollslag efter mötet. Fantastiskt. Sväva-på-moln-och-bajsa-regnbågar-fabulous.

✓ Sova igen några av nattens förlorade timmar
Jo, efter 2h respektive 30min nattlig sömn så somnade Linn under mitt möte med FK och jag somnade på bussen hem. Sömn var deeply needed lagom tills vi satte fötterna innanför dörren.

✓ Lyckas lokalisera ätbar mat för att utfodra galpal
En matlåda med potatisgratäng och köttfärs från min bror kom väl till användning när det gällde att hitta något ätbart åt bestis som inte var sugen på något alls idag. Äter man inte sparkar magen en i nötterna so to speak så det känns som att jag utfört iaf en god gärning idag C:


Kvar på schemat idag är väl slöa, skriva, dricka kaffe, bleka tänder och sånt annat livsviktigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback