Piercingbilder

Yay! Galpal har äntligen fixat in bilderna i datorn från Halmstadbesöket. Så nu kan jag visa lite hur brave jag är som lät Flogger punktera mina kinder :D

(Alla bilderna utom den sista är tagna av Linn och fulredigerade av moí)


Här har vi mannen som alldeles strax skulle sticka hål i mig.
Herr Flogger himself :)

Här visar han mig att jag ska få ett invändigt gängat smycke,
vilket tydligen ska vara mer skonsamt och bättre.

Jag står och petar mig i kinderna och grubblar över hur det kommer se ut.

Flogger tvättar rent kinderna på mig

Dags att bestämma exakt vart han ska sticka mig.
Spänningen tilltar och galpal var överbeskyddande och mycket bestämd med vart
prickarna skulle sitta så att vi inte pajjar symmetrin. Haha :'D Söta brainsister

Jag var inte ett dugg nervös.

Och så kör vi!

En avklarad - one to go!

Och så var det klart!
Resultatet: En mycket nöjd Debbie som inte kunde sluta spegla sig :)

Nu svullnade kinderna upp ganska rejält lagom tills vi återvände till Jönköping. Såg verkligen hysterisk komisk ut där den 23e och 24e, men nu tycker jag nog svullnaden börjat avta. Blev också ett blaffigt blåmärke på högra kinden bara timmar efter att den gjordes, men nu har det blivit knallgult så snart är väl blåmärket också borta. Fick dessutom med mig ett speciellt munskölj och en saltlösningsspray (med nåt mer i) som jag ska spraya utanpå kinderna några gånger om dagen. Har nog aldrig varit såhär noggrann med piercingskötsel förr, men så sägs det ju att kinder är jävligt svårläkta så vad gör man inte? Dessutom är bestis smart och föreslår koksaltlösnings-bad lite nu och då och det är ju ytterligare bra-bra-bra för läkningen.


Och fåsenu, vad har jag fått för reaktioner?

Bröderna skojjade mest om att koppla el till stavarna och grilla mig.
Mamma och pappa låtsades som att det regnade och undvek ögonkontakt den första timmen.
Storasyster utbrast att jag såg förjävlig ut.
Systerdottern blev rädd för mig.
Flogger och Linn sa att det klär mig skitbra och brainsister påpekar konstant att jag är vacker.

Jag tror jag lyssnar på minoriteten och glädjs för min egen skull :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback