Alla hjärtans dag 2011

Höhö. Idag (eller igår, klockan e ju långt efter tolv) så packade jag sulkyn med mattorna jag tvättat åt mamma, samt lite andra grejer i hopknutna ica-kassar (totalt överpackad barnvagn mao) och begav mig ut på bussfärd mot päronen iklädd fläckiga jeans, sunkiga snowjoggers, läderkappa å hemstickad mössa. Fick en hel del underliga blickar OH HOW I WONDER WHY! Fick syn på mig själv i ett glasfönster och insåg att jag såg ut som en såndär baglady från amerikanska slumfilmer. Oh joy!


NU är det alla hjärtans dag. Oh så spännande. Vi hade tänkt spendera dagen med den vanliga måndags-städningen, så romantiska är vi! Sen tänkte jag tvinga sambo att baka bullar. Daniels bullar är godast på planeten (kanske beror på att han har tredubbelt så mycket fyllning i bullarna som man egentligen ska ha? HEHEHEHE...).

Nejmen ärligt talat. Det finns inget jag önskar ska ske idag. Jag vill bara äta bullar (förhoppningsvis) med min sambo, titta på någon film, krama honom och glädjas åt att han är här, att vi bor ihop.

If you're not the one, then why does my soul feel glad today?
If you're not the one, then why does my hand fit yours this way?



Nu säger Daniel att vi borde gå och lägga oss. Han kanske har en poäng, klockan är liksom tjugo i fem på morgonen. Det får mig att tänka på det där folk tjatar om, dygnsrytm.

Ps. I januari gnällde folk över att jag inte tagit ner julpyntet. Nu har ingen klagat på ett tag. Betyder det att jag kan låta skiten vara kvar till nästa år så jag slipper plocka upp-och-ner saker två hela gånger om året? :D:D:D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback