Jag vill ju skriva

Satte mig och läste sista kapitlet på min bok. Jag tycker faktiskt jag gett hela storyn ett otroligt bra och värdigt avslut. Är ju alltid det som varit problemet förr - att komma på ett slut.

Men den här gången skrev jag ju slutet innan resten av boken var klar, och ÄNDÅ fick jag skrivkramp. Utöver triologin har jag en spinoff-bok i huvudet, men jag har bara klottrat ner idén och lagt den åt sidan, för jag tillåter inte mig själv att börja på en FJÄRDE jävla bok innan jag ens fått klart den första.


Varför är det så svårt att bara sätta sig ner och skriva som jag gjorde 2009? Jag skrev knappt ett piss under hela 2010 och det känns så illa :C Jag ÄLSKAR att skriva. Jag gör ju inget annat än fantiserar, drömmer och yadayadayada...


Bara som nu. Jag har en idé. En inspiration kan man väl kalla det. En upplevelse jag behövde tid att bearbeta osv, men nu när incidenten fått svalna såhär pass länge känner jag att jag kan använde lärdomen, minnena och erfarenheten till en stor jävla del av boken. MEDANS incidenten var dagsaktuell gick jag tillochmed runt och grubblade på hur jävla bra det skulle vara att använda mina känslor och tankar till just detta uttänkta stycke i boken.

Och vad hindrar mig? Jo jag tänker hela tiden att jag och Daniel ska upp tidigt imorn bitti, så jag borde inte sätta mig och påbörja det där Nu. Men å andra sidan funderar jag på att antingen fråga honom om vi kan sitta uppe ett tag till, eller också att stanna uppe ensam å göra ett försök att skriva..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback