Mästerkocken i stövlar

WOHO! Jävla "vågen-för-mig"-moment nu. Jag lyckades. Mitt matlagnings-Everest: Lasagne!

Nog för att det kanske i teorin inte skulle vara särskilt svårt. Har hört både att det skulle vara skitlätt och går snabbt att svänga ihop eller också så hemskt svårt att man borde ha dödslängtan för att försöka ge sig på det. För min del kändes det ångestframkallande eftersom receptet sa ca 2h vilket definitivt innebär minimum 3h för min del då jag är pedantisk och långsam i köket. För att inte tala om att göra bechamelsås. Jag har aldrig i mitt liv lyckats! Antingen bränner jag den, den blir klumpig eller så skär den sig. Jävla maträtt från helvetet för min del mao.


Men jag lyckades. Jag fick till den där ljusa degklumpen man ska ha elvisparmar för att få fason för (och tro fan det, har träningsvärk from hell i högerarmen nu) och min bechamelsås blev helt slät och perfekt smak efter min fabulösa kryddning! Sen smög Daniel och tjyvåt av köttfärssåsen hela tiden för han tyckte den var så god (han försökte tillochmed övertala mig att vi skulle skita i lasagneidén och bara koka spagetti till köttsåsen haha).

Och som om det inte var nog att jag lyckades alls, jo den blev MUMSIG också! WOHO vågen igen tack! Och hela nio smarriga matlådor blev det efter att jag, Daniel och Björn kalasat på den. Yumyum. Gott för magen OCH plånboken.

Det ENDA missödet var att lasagneplattorna kokade ihop. Men Björn räddade situationen genom att agera "snubbe-som-kan-hantera-lasagneplattor-med-samma-temperatur-som-bubblande-magma" medan jag fick ta till kreativitetshjärnhalvan och pussla ihop bitarna. Men lasagnen fixade jag själv. HELT SJÄLV! Fan vad jag är bäst. Jävla mästerkock i stövlar: Det är jag det!

Kommentarer
Postat av: Fröken Räv

HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHA - andas - HAHAHAHAHAHAHAHA BILDEN <3<3<3<3<3<3



.. när får JAG lasagne!?!? Jag ÄLSKAR ju lasagne! GRÅTER


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback