..och så fyllde hon 23

Nu är det bara 1timme och 10minuter kvar av min 23e födelsedag. Och vilken födelsedag det har varit!

Den började redan igår med att Björn och Daniel började slita med min födelsedagstårta, efter några timmar började det trilla in trevligt folk och jag fick många grattis. Senare skuttade en liten del av sällskapet (Daniel, Björn, Tobias och jag själv) ut på stan där vi gick på Irländska puben och gjorde lite kringvandring till andra lugna pubmiljöer. Jag fick födelsedagsdrinkar och agerade assistent åt Daniel som övade på sitt trollande för att sedan åka hem och äta tacos innan vi damp i säng.

Idag klev jag upp och städade hela lägenheten, Björn och Daniel gjorde klart tårtan (som bestod av kakaosockerkaka, vit choklad, mörk choklad, chokladmousse, kaffemousse, vit choklad-smörkräm och ett bärlager) och därefter kom bror Simon och syster Anita med sin lilla helvilda familj. Jag fick presenter också!

Jeansleggings, hembakta kakor + en liten slant av Ma&Pa
Fransk manikyr nagelkit av syster Louise m. familj
DVD-film och begagnad mobil av syster Anita m. familj
En löjligt mängd skjutsande i tid och otid av bror Simon
(Daniels present kommer lite senare, men jag vet redan vad det är och jag kan knappt bärga mig!)

Vi avslutade kvällen med att bjuda över Björn och kolla på Tangled. VILKEN MYSIG FILM! Älskade ju sagan om Rapunzel som barn, men att de kunde göra en så störtskön film av storyn hade jag aldrig anat. Den skall ses om många gånger!


Ps. Barns ärlighet slutar aldrig roa mig. Anitas äldsta pojk smaskade glatt i sig av glasstårtan jag köpt åt barnen å så frågade jag:
Jag: Petrus var glassen god?
Petrus: Aaa den va jättegod!
Anita: Jamen vad säger man då när Debbie bjudit på så god glass?
Petrus: ....
Anita: Säger man inte tack?
Petrus: *vrölar* MEN JAG VILL JU HA MER GLASS?!!
(han såg helt bedrövad/förstörd ut också hahaha)


Kommentarer
Postat av: FIII

Grattis!! =D




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback