Sugiga ljudböcker

Nu när jag blivit flitig ljudbokslyssnare så hinner jag "läsa" mer eftersom jag inte behöver sitta uppkrupen i ett hörn och ha TID till det, utan numera kan "läsa" när jag dammsugar, diskar, lagar mat osv. Awesome.

Vad som inte är så awesome är att nu när jag passar på att läsa dom där böckerna jag längtat efter att läsa så blir jag grymt besviken. En serie som jag verkligen sett fram emot var House of Night -både för att jag läst om hur andra lovordar böckerna, men också för att det just var böckER med betoning på MÅNGA... Den sög. Jag pinade mig igenom första boken, men gav upp halvvägs genom andra. Jag tänker inte ens försöka med resten. TRÅKIGT och typ.. fantasy-manga-amerikaniserat-dunderflummig-känsla över dom.

Sen har vi ju kära L.J Smith som jag alltid lovordar till folk, jag läste hennes böcker som tonåring och nu har hon skrivit ett flertal böcker som fortsättning. Men trist nog fastnar jag inte. Dom är lika välskrivna och händelserika, men som sagt, jag fastnar inte på rätt sätt. Kanske har jag blivit för gammal, kanske har jag inte rätt sinnesstämning för den typen av böcker just nu. Tråkigt i varje fall. Jag får ge dom en ny chans vid ett senare tillfälle.



Men en bok som jag faktiskt blev glatt överraskad av var The Host av Stephenie Meyer. Trodde verkligen inte att jag skulle tycka om en konstig romantisk sci-fi bok av en vampyr-författare, men det gjorde jag! Jag verkligen fastnade, kunde inte slita mig från berättelsen mer än några timmar åt gången. Efter denna glada insikt kastade jag mig snabbt över novellen The Short Second Life of Bree Tanner och blev tyvärr lite mer besviken där. Visst var den bra och underhållande, men efter att ha satt ribban så högt höll den inte riktigt måttet för mina förväntningar. Men den var bra i vilket fall! Läsvärd kanske jag ska säga.



Just nu letar jag efter någon ny ljudbok att lyssna på. Det lutar åt att lyssna på någon jag aldrig HÖRT men LÄST. Bara för att vara helt säker på att jag kommer gilla storyn och slippa besvikelse ytterligare en gång. Hohoho.

Är verkligen skittrött och undrar argt varför varken socker, kaffe, käk eller någonting alls faktiskt tycks hjälpa mot den här envisa tröttheten. Min logiska halva av hjärnan muttrar surt att det säkert är för att jag klippte av tillförseln av nervgiftet nikotin till hjärnan för 8 dagar sen, en annan del av hjärnan påminner mig om att jag får sånna här trötthetssvackor nu och då och att det bara är att snällt sätta sig ner och ta en till kopp kaffe medan jag väntar på att det ska gå över.

Gäsp. Jag som ska orka göra köttbullar idag.

Kommentarer
Postat av: Michael

Hej. Måste bara kommentera att jag också gillade "The host" eller Genom dina ögon som ljudboken heter på svenska.



Mycket bra historia som kanske skulle kunna bli en hygglig scifi-rulle.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback