Dyrt att vara laktosintolerant...

Det var en tung dag igår, kände mig trött, hängig och lite fucked up i huvudet hela dagen... Men jag avslutade dagen med att göra lasagne iaf!


Idag tänker jag nog bara göra roliga döda-tid-grejer. Typ spela Spore eller Sims medan jag lyssnar på talbok. Ska iof gå ut i dagens enda ärende ner till affären strax, men jag belönar mig själv med lasagne-lunch när jag kommer upp igen! Daniel snarkar på soffan... undrar om jag kan smita ut utan att väcka honom? Hmm..


Ps. När jag handlade sist upptäckte jag något till min stora fasa! Jag trodde bara rent allmänt att priset på mjölk gått upp de senaste åren... Men ICKE. Det är bara de laktosfria produkterna!!! 7 spänn för vanlig mjölk och 17 fucking spänn för laktosfria mjölken! Inte konstigt att jag tycker det är så dyrt att handla trots att jag oftast inte köper annat än basvaror och lagar allting själv från grunden ;C





Kommentarer
Postat av: Ingrid

ja de där laktosfria/låglaktos-produkterna är verkligen inte billiga! Båda mina yngre bröder är laktosintoleranta, så det brukar bli dyrt när mina föräldrar åker och handlar också :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback