Feelgood-feelings

Livet känns väldigt bra idag. Inte av någon särskild anledning, men jag startade dagen med att försöka muntra upp min höggravida karlstadsväninna (förståeligt att man inte är på topp när man gått över tiden) genom att länka youtube klipp av ett avsnitt ur Vänner där höggravida Rachel terroriserar barnets far och sina vänner.


Därefter åt jag och sambo frukost medan vi tittade på en film han fixat som jag längtat som en tok efter att få se! När han gör småsaker som att fixa en efterlängtad film eller diskar mitt i natten för att han inte kan sova blir jag lite extra glad :) för att inte tala om kvällar såsom igår när han lyssnade tålmodigt på mina hyperaktiva nervösa utläggningar om min författardröm och sedan gav mig lugna goda råd när jag talat till punkt.

Nyss hade jag och Charlie en liten gosstund med välbehövd pälsborstning. På tal om det - Daniel är verkligen en katt-viskare.. Under två år HATADE Charlie borsten och var livrädd för den... varpå Daniel ger mig ETT YNKA tips på hur jag kan göra för att lugna henne, och VIPS ligger hon och brummar som en båtmotor i knäet på mig medan jag borstar henne. Och nu... ja, nu tittar Daniel på en magikonferens, Björn lagar något spännande i köket och jag själv funderar flyktigt på att fördriva tiden med lite dataspel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback