Gula vampyrsniglar

Jag har nu drömt flera nätter på raken att det känns som att jag blir "biten" eller "stucken" i armarna av något jag inte kan se. Drömmarna i övrigt varierar. Häromnatten drömde jag...

..att vi hade ärvt en bostadsrätt i en otroligt gammal byggnad precis intill vätterstranden. Byggnaden låg precis nedanför en kulle och var så gammal att stora delar av den yttre fasaden försvunnit. Det liknade en ruin från utsidan. När vi väl tagit oss in upptäcker vi att väggarna mellan olika lägenheter också rämnat och bara till hälften byggts upp igen. Vi sträcker oss över en halv-vägg in i lägenheten bredvid och vinkar glatt till våra grannar som ser väldigt stressade ut (de jagade sina barn). Allting ser antikt och slotts-aktigt ut, så trots det fruktansvärda skicket känns lägenheten lite magisk och mystisk.

Jag går in i ett annat rum och hittar ett av mina gamla akvarium därinne. Det är skitigt och misskött, men fiskarna i det lever trots att jag inte matat dom på flera år. Jag undrar lite hastigt varför mitt gamla akvarium har stått i en lägenhet i flera år och som vi först nu ärvt.

Vi gör iordning i ett av sovrummen för att gå och lägga oss, och det börjar sticka i mina armar. Jag tittar på armarna och upptäcker pyttesmå röda prickar, påminde om myggbett innan de hunnit svullna och klia. Det svider i prickarna och tillslut får jag syn på en prick som faktiskt är svullen så jag klämmer lite försiktigt på den och både hör och känner hur något "skjuter ut" ur armen på mig. Två "popp" hörs och plötsligt ligger det ett senapsgult snäckskal med svarta ränder på min arm. Jag stirrar äcklat på snigeln och när jag tittar ner på golvet ser jag att en till likadan ligger där. Hade jag sniglar under huden? Hur gick det till? Plötsligt känns det som när en insekt "hoppar" på ens kropp, och känslan åtföljs av ett extra smärtsamt stick, när jag tittar ner på armen ser jag hur snigeln från golvet tagit ett snabbt skutt upp på mig, och hur den första snigeln gräver sig ner under huden på mig igen! Jag skriker och klämmer ut snigeln som en finne medans snigel nummer två har tagit ett rejält bett i armen på mig! Jag skriker hysteriskt åt Daniel att han måste hämta en burk eller nåt, och strax därefter hjälper han mig att fösa ner de båda äckliga sniglarna i en gammal tom syltburk. Vi ställer burken på hallbyrån och stirrar fascinerat medan de båda sticker ut sin respektive gadd och hugger mot glaset med dom.

Så.. nu fick jag iaf en förklaring till varför det sticker så i mina armar om nätterna.
Jag har helt enkelt fallit offer för De Gula Vampyr-Sniglarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback