Gullig & Lullig

Jag började dagen med att bege mig hem till päronen för våffelkalas med bror, syster, svåger och tillhörande barnaskara. Det åts våfflor tills vi stupade, dracks kaffe tills vi hispade, tjattrades, babblades och ja. Som vanligt när familjen Stenberg hittar på nåt. Pappa var jättegullig och hjälpte mig med lite pappersarbete till försämringskassan, och trots inplanerad städning så blev det inget med det utan jag fick skjuts hem av bror.

Kom hem och möttes av en mycket smarrig doft. Björn hade lagat tapas åt oss! Majskolvar i ugn med någon marinad/sås på, revbensspjäll, ugnsstekta enorma vilda svampar med gegg-fyllning, hemgjord pesto på cashewnötter, minipizzor med lyxoliver och parmaskinka, citronkokta kronärtskockor man fick doppa i smält smör och gud vet vad mer. Jag föreslog bums att vi borde införa ett "Björn-bord" mellan årens julbord och påskbord. Så gott var det!


Därefter dracks det öl medans vi babblade om livet, psyket, mediciner, kärlek, sex och allt möjligt annat man babblar på om när alkoholen kickar in. Vi tittade på Needful Things också. Stephen King är kungen av skräck helt klart.

Over-all en bra fredag.

Imorgon ska jag hem till bror i vaggeryd och hjälpa honom packa upp sina grejer. Och nu snart så ska jag och älskling nanna kuddarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback