Folköl-alkis och brutet öra

Det är dagen efter valborg och jag känner mig mör som en hamrad köttbit.

Planen var att grilla på vätterstranden (strålande sol hela dagen! Det var ju givet att man skulle vara utomhus!) men eftersom det typ blåste upp till en orkan blandat med mulet och duggregn så ändrades planerna ganska kvickt.. Men det blev en helkul kväll hemma hos Veronica, där det dracks och åts, för att senare spelas kubb. Vi drog vidare till donken där jag blev ombedd att gå ut med min folköl i kylan medan resten satt kvar och åt. Bah! Kvällen avslutades på närliggande trevlig pub där vi bara satt och njöt av kvällen tills den tog slut.


Idag vaknade jag med en bultande smärta i örat och förstod inte förrän jag klämde på det och såg hur rött det var att jag brutit det. HAHAHA. Har ju brutit örat förr, men aldrig i ytterkanten... Nåja. Det toppar ändå inte förkylningen jag dragit på mig som innebär att jag nu tvingar i mig själv "mumsig" kanjang och pappas "supergoda" huskur (stark gegga gjord på riven pepparrot, pressad vitlök och citronsaft)... What a wonderful life!


Ikväll är planen att vi ska promenera ner till stan och gå på bio. Thor here we come! Förjävla synd att den bara visas i 3D, men vad genomlider man inte för att få se en grymt efterlängtad film?


Ps. Jag vill ha sommar tack! NU. Jag är less på blåst och kyla. Att det är 20+ ena dagen för att HAGLA dan därpå (jo, jag blev bombad av hagel påväg ner till affären innan.. Skitväder!) är inte okej.


Mina "iq-fiskmås"-rötter har blivit rejält synliga nu.

"It’s not hard to erase a blonde’s memory. Just blow in her ear."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback