Housewifie på högvarv

En sån dag! Den inleddes med promenad ner till huskvarna med galpal Linn, där det inhandlades nyttigheter såsom nyponsoppa, bananer, knäckebröd etc. Oh goodsies! Efter att ha släpat hem de blytunga kassarna (som resulterade i rejäl kramp i bägge händerna) så fick jag syn på att Daniel ställt sig och diskat innan han pös iväg i sitt ärende för dagen. Givetvis triggade denna trevliga hemkomst-överraskning igång mitt ultimate-housewife beteende och jag gick lös på lägenheten med dammtrasa, dammsugare och mopp i högsta hugg. Det hela var riktigt roligt, men det kan också ha berott på att jag lyssnade på harry Potter som ljudbok under tiden.

När gubben väl kommit hem så kände jag fortfarande att housewifie-sidan av mig gick på högvarv så jag ställde mig och lagade hans favoritköttfärssås. Det var yum yummies!

Sen avslutade vi kvällen med att agera sovplats åt kissarna (och när älskling ledsnade på TVn begravde han mig så smidigt under katthögen så jag omöjligt kunde lämna soffan på x antal timmar. That bastard..) samt prata lite trevligheter och drömma oss långt långt bort till något som inte riktigt känns verkligt.



Just nu svävar jag på moln litegrann.

Kommentarer
Postat av: Ronja

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback