Jaha jo

Jag pös tillsist iväg till djuraffären igår, njöt av solen och kände ett styng i hjärtat vid insikten om hur mycket allting kommer kosta och hur länge jag faktiskt lär få vänta på mitt fina akvarium...


Men jag skrev iaf upp lite olika fiskarter jag idag har undersökt desto närmare för att se hur stora de blir, hur aggressiva de är osv. Jag tycks ändå fastna för firrar som trivs i snarlika vattenmiljöer och det jag tycker verkar tuffast just nu är att i framtiden hålla temperatur och ph-värdet på rätt nivå. Har aldrig varit särskilt bra på kemi så jag fattade knappt hälften av all konstig fakta jag försökt plugga in om hårt och mjukt vatten, basiskt, surt och nitritgifter idag...

Men jag har iaf

/blev avbruten av Daniel som ville googla lite på inbyggda akvarium. Haha. Någon känns mer overkill än jag själv för en gångs skull ;]

Jag tänkte skriva att jag har iaf hittat några fiskarter jag tidigare avfärdat pga att de skulle vara så abnormt elaka, men nu när kommande akvarium kommer vara betydligt större än mina tidigare så ska jag ge dessa färgranna och aningen onda fiskar en chans.



Ps. Idag åt vi kycklinggryta á la Björn som fick oss att spruta eld i några timmar efteråt, senare på kvällen gjorde jag pannkakor för att fjäska lite och håva in extra många poäng hos sambo, och nu funderar jag på att göra en mini omgång med negerbollar. SÅ SUGEN! Men jag borde verkligen int...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback