Dataspels-kräsen

Hoho! Nu är jag VÄLDIGT glad, känner mig som ett barn på julafton ungefär :D

Jag har aldrig älskat dataspel direkt, man provade väl lite olika spel när man var liten såsom Mario eller Jazz Jackrabbit, och man spelade tv-spel när man var hemma hos killar (oftast var det nog någon form av kampsportsspel). Har självfallet provat "det helt fantastiska" World of Warcraft, och det var inte direkt givande att spela? Ett evighetsspel med ful 3D grafik och utan humor.

De enda spelen jag någonsin ÄLSKAT att spela är:

Day of the Tentacle

och
the Curse of Monkey Island


såkallade "point-and-click" spel. Dom är spännande, kluriga, roliga/hysteriska, och dom har ett ordentligt SLUT. För några år sedan letade jag efter liknande spel som en galning, men hittade inget bra. Men så idag av en händelse snubblade jag över en printscreen av ett spel vid namn:

A Vampyre Story


Det stod att skaparna av Curse of Monkey Island skapat spelet, och nu sitter jag här och flinar av lycka. Det ska bli så OTROLIGT kul att få prova ett ORDENTLIGT spännande spel med humor igen!!! (När man är så kräsen som jag gällande dataspel, så snubblar man inte över sånthär ofta. Det känns som att jag hittat guld ungefär)

Fast det får vänta. Jag har mycket att göra här hemma idag och imorn, men när allt är klart, då ska jag speeeeela :D

Kommentarer
Postat av: Lindah

Var hittar man de här spelen då? :)

Postat av: Egoinas mamma

Då kanske det hade fallit mig i smaken också.. Hmm.. Men jag tror jag låter bli att köpa, det är tillräckligt med grejor på "vänt" ändå. :D

2009-08-23 @ 11:03:52
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback