Making Love

Aaaah. Nu har jag fått skriva ner en massa idéer som snurrat i mitt huvud idag.

Något jag grubblat över länge är sexuella händelser och hur de beskrivs i böcker. Jag kan uppskatta väldigt detaljerade beskrivningar, samtidigt som det kan kännas lite som en porrnovel när det blir lite för bildligt. Men å andra sidan blir jag irriterad när det bara "dras ner en ridå" när det smaskiga börjar också. Och det jag själv skriver? Jag vill ju att det ska vara en bok som passar äldre tonåringar/unga vuxna, hur skriver man bäst då?

Men jag tror faktiskt att jag fick till det inatt. Det är uppenbart vad som händer, men utan några bildiga detaljer som gör det hela snuskigt och vått. Känner mig ganska nöjd.


Fast jag har inte suttit å skrivit sexscener hela natten! Det var bara ett stycke utav flera, men det var det som var krångligast att få ner i skrift.


Har för övrigt skickat iväg de tre första kapitlen till min bror för lite korrekturläsning... Har inte hört något från honom än. Är väldigt otålig. Är på ett sätt livrädd att min engelska suger mer än jag anar, men samtidigt förväntansfull över vad han tycker om storyn, samt girig efter att få lite rättelser kring hur jag bör skriva annorlunda.

ALL kritik är bra, så länge man kan lära sig något utav den!

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Kanske det hela slutar med att du blir en känd porr-skrivare? ;D Jag håller med dig om hur sex borde omskrivas i böcker, inte för mycket, men heller inte för lite. Balansgången är hårfin, man VILL ha det smaskiga, men som du säger kan det lätt bli porrigt.. Du får säkert till det!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback