Omvandla egna erfarenheter till fiction

Satt och läste en dröm jag skrivit ner för längesedan, och insåg att med lite finputsning och anpassning till andra karaktärer så skulle den passa superfint på ett ställe i boken. Det var en av mina mer logiska drömmar (och inte som de helgalna sakerna jag skriver om här på bloggen).

Det är kul att blanda eget upplevt med rent påhitt. Dels sätter jag verkligen min Debbie-stämpel på materialet, och dels får jag bearbeta vissa händelser/känslor jag kanske inte alltid tagit itu med ännu.

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Isabell

Jag gillar verkligen din header! Så mysig :)

Postat av: Sheriilyn - make your own fashion

Svar: Ja, samma här. Nästan alla självbiografier handlar om hemskheter. Den enda jag verkligen har tyckt om att läsa är Charlie Chaplins självboiografi och det beror ju endast på att jag beundrar hans verk.



Precis, jag känner verkligen igen det där med att "drömma sig bort", det är det jag tycker böcker är till för - en verklighetsflykt.



Okej! Har faktiskt inte läst så många fantasy- eller äventyrsböcker som är skrivna i jag-perspektiv. :)

2009-07-12 @ 02:34:06
URL: http://sheriilyn.blogg.se/
Postat av: M i c k a

vilken frän header du har :D så söt och så personlig på nåt vis. :D

2009-07-12 @ 19:43:47
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback