Snurrig dröm

Det började med att jag blev tvungen att flytta ifrån lägenheten, men mina föräldrar hade en gammal övergiven lägenhet i en del av sitt hus, så jag skulle få bo där tillfälligt. Och jag tjatade som en galning om att få skrapa bort färgen på garderoberna av någon anledning.

Min mamma var mest central i drömmen, hon dök upp i tid och otid och visade mig bilder av mig själv som barn. Rotade fram gamla barndomsleksaker och reste runt med mig & pekade ut olika byggnader jag tydligen gått på dagis osv i.

Och som avslut gifte jag mig... Men jag minns inte med vem? Jag tror inte ens det var någon jag någonsin haft känslor för. Och jag hade ingen brudklänning, utan mer som en sommarutstyrsel med röd bolera över. Jag var väldigt lycklig dock!

Jag drömde även att min husläkare plötsligt var kirurg och skulle operera mig och min morfars lillasyster för något vi båda led av. Vad minns jag inte.




Det känns som att den här natten var väldigt lång. Jag är glad åt att vara vaken nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback