Charlie & Jag är på G

Såå.. Jag plockar diskar å filosoferar över livet. Jag har just avslutat nattens skriverier och känner för att göra något vettigt. Lagom tills jag ska ta en paus ifrån köket och kommer ut har Charlie stolt fixat frukost. Hon har nämligen dödat soffan och vaktar den tills det är dags för att äta. Tidigare tog hon en filt till mellanmål.


...Jag funderar över vart jag är påväg. Det kan bara gå framåt nu ju, och vad väntar mig? Skola? Jobb? Och dessutom tänker jag på att jag är ganska mycket som ett tomt skal numera. Jag har aldrig något värt att prata om, jag är isolerad och bara väntar.. Jag är som en kruka redo att fyllas.

Jag skulle flytta till Stockholm, gifta mig innan jag fyllde 24, skaffa tre barn, bli hemmafru alternativt utbilda mig till dagisfröken eller liknande. Och nånstans däri skulle jag även ta ett år och åka till Australien för att jobba och upptäcka.

Nu vill jag inte ha den där framtiden längre. Men det var planen som växte fram under många års tid. Att då plötsligt bli nollställd är underligt. Vem är jag? Vart ska jag? Vart hör jag hemma?


Det enda jag vet just nu är att jag vill stanna i Jönköping, och jag vill skriva.

Kommentarer
Postat av: Högberg

Det blir lite livskris så! Det e lite grann så när man står inför en ny framtid. en framtid man kan göra precis hur mkt eller hur litet man vill av. Skulle du få lust att läsa till läkare så kan du göra det. Vill du göra något annat så gör du det. Vet att i kinesiskan eller japanskan har dom två tecken för Kris: det ena kan också tolkas som "kaos" eller "förlust", men det andra tolkas som "stora möjligheter" eller "stor erfarenhet". O jag tror båda delarna är lika sanna, men man kan välja att ta det som kaos o förlust eller stora möjligheter o erfarenhet på längre sikt.. o det här e nog det längsta kommentar du fått av mig ;) pusspuss från snörvel-linda

Postat av: Högberg

btw: vrldens sötaste katt!

2009-03-20 @ 15:46:22
URL: http://hogberghallucinerar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback